درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم نوشته هایم راهی برای زنگی طبیعت شود.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان حفاظت از محیط زیست وظیفه همه و آدرس keep.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


حفاظت از محیط زیست وظیفه همه
ازخانه ات بیرون بیا تاحس خوب زندگی برگر تا کاشانه ات باحس خوب زندگی
پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, :: 17:52 ::  نويسنده : نرگس        



معاون سازمان حفاظت محیط زیست از دوستداران طبیعت خواست هنگام مراجعه به تفرجگاه ها از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند.

احمد علی کیخا به مسافران توصیه کرد از افروختن شعله آتش در مناطق پردرخت خودداری و برای پخت غذا به جای استفاده از شاخه درختان و کندن بوته ها، از اجاقهای خوراک پزی استفاده شود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که در فصل گل دهی گیاهان قرار داریم؛ محل اسکان باید در مکان هایی باشد که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری داشته باشد و از لگدمال کردن و تخریب رستنی ها و شکست سرشاخه های درختان باید خودداری شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: مسافران در زمان حضور در طبیعت ،تا حدامکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، حتی الامکان از ذغال آماده استفاده و حتما خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند.

وی از گردشگران خواست کیسه مخصوص
جمع آوری زباله را همراه خود داشته باشند و زباله های خود را در جنگل، ساحل دریا، کنار چشمه های آب، مناطق کوهستانی و دره ها رها نکنند.

Image result for ‫عکس محیط زیستی‬‎



جمعه 2 بهمن 1394برچسب:, :: 19:16 ::  نويسنده : نرگس        

آلودگی هوا چیست؟

آلودگی هوا از تجمع انواع گازها، قطرات کوچک، و ذراتی تشکیل می شود که کیفیت هوا را پایین می آورند. هوا می تواند هم در شهرها و هم در روستاها آلوده شود.

در شهرها، ماشین ها، اتوبوس ها و هواپیماها، و همچنین صنعت و ساخت و ساز می تواند منجر به آلوده شدن هوا شود. در روستاها، گرد و غبار ناشی از تراکتورها، کامیون ها و ماشین ها که روی زمین های خاکی حرکت می کنند، معادن سنگ و دود چوب و آتش زدن محصولات می تواند موجب آلودگی هوا شود.

اوزون سطح زمین مهمترین بخش آلودگی هوا در شهرهاست. این اوزون زمانی ساخته می شود که موتورها و گازهای سوختی که در هوا پخش شده اند، وقتی نور خورشید به آنها می تابد، فعل و انفعالاتی انجام می دهند. وقتی هوا راکد باشد، خورشید روشن و دمای هوا گرم است، رد این حالت سطج اوزون بالا می رود. این اوزون را نباید با آن لایه اوزون اصلی که در اتمسفر قرار دارد و ما را از اشعات مضرخوردشید محفوط می کند، اشتباه گرفت.

علائم آلودگی هوا

آلودگی هوا می تواند چشم ها، گلو و ریه را ناراحت کند. سوزش چشم، سرفه و تنگی نفس از جمله مشکلات متداولی است که با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ایجاد می شود.

افراد مختلف ممکن است واکنش متفاوتی به آلودگی هوا داشته باشند. برخی افراد ممکن است دچار تنگی نفس یا سرفه شوند، درحالیکه دسته ای دیگر ممکن است هیچ علامتی را حس نکنند. از آنجا که ورزش نیاز به تنفس عمیقتر و سریعتر دارد، ممکن است منجر به تشدید این علائم شود. افرادیکه دچار بیماری های قلبی مثل انژین (گلو درد) یا بیماری های ریوی مثل آسم یا امفیزم هستند، به آلودگی هوا حساسیت بیشتری دارند.



جمعه 2 بهمن 1394برچسب:, :: 18:25 ::  نويسنده : نرگس        

((درجمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی میشود .از این رو فعالیتهای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست ویا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا نماید، ممنوع میباشد)).

۱- زندگی پایدار یعنی هماهنگی وسازگاری با طبیعت .

۲-زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است .

۳- درخت یعنی اکسیژن ، یعنی آب ، یعنی رودخانه ، یعنی غذا ، یعنی زندگی .

۴-غفلت از محیط زیست ، اهداف توسعه را تضعیف می کند .

۵-احترام به طبیعت احترام به زندگیست و احترام به زندگی احترام به خالق است .

۶-گونه زنده ای که امروز ناپدید می شود ، فردا دیگر سر بر نخواهد داشت .

۷-حفظ محیط زیست ، تزریق روح تازه و با نشاط به زندگیست

۸-مرگ هر بوته سبز؛ مرگ ما انسان هاست .

۹-زمین برای بقای خود به دستها و اندیشه ها و اراده های راسخ ما نیاز دارد .

۱۰-همراه با طبیعت ، همگام با سلامتی .

۱۱-با طبیعت زندگی می کنیم ؛ بدون آن می میریم .

۱۲-تداوم حیات ، در گرو حفاظت از تنوع زیستی است .



پنج شنبه 10 دی 1394برچسب:, :: 22:49 ::  نويسنده : نرگس        

دعای زمین پاک: بار الها... به من بینشی عنایت فرما تا عظمت زنجیره پرشکوه حیات را در زمین بشناسم و مرا توفیقی عطا فرما تا در پاسداری از آنچه در طبیعت به ما ارزانی فرمودی تلاش کنم، زیبائیها و پاکی های زمینت را بستایم و در جهت آلودگی و تخریب زمین گام برندارم که به خوبی می دانم بقای من در گرو بقای زمین پاک است.



0 0برچسب:, :: 0:0 ::  نويسنده : نرگس        
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد